MicroCary: genéza a trochu histórie
Dá sa povedať, že Moto kolaski, populárne v ZSSR, sú predchodcom dnešných microáut? Nevieme. S určitosťou boli rozšírené v celej Európe po dvoch svetových vojnách a okolo polovice roku 1960, po Druhej svetovej vojne zohrali významnú rolu v masovej motorizácii Európanov. Takéto konštrukcie medzi motocyklom a automobilom boli zvlášť populárne vo vojnou zničenom Nemecku.
Čo je MicroCar?
Definícia štvorkoliek sa v jednotlivých krajinách výrazne líši. Prijatie takej alebo inej klasifikácie sa väčšinou vzťahuje na dane alebo licencie alebo požadovaný vodičský preukaz vodiča takéhoto vozidla. Či vozidlo uznať ako MicroCar, alebo nie sa často stretáva s mnohými obmedzeniami, ale aj výhodami, ako napríklad, že nepotrebujete vodičský preukaz.
Typické MicroCary majú väčšinou nasledujúce znaky:
Sedadlo len pre vodiča a spolujazdca
Jeden motor s objemom 49-500 cm3
Náhon na 1 koleso
Lanom ovládané brzdy na kolesách 2, 3 alebo 4
6 „- 8“ kolesá
Veľa MicroCarov má tiež vlastnosti ako:
Nemajú spätný chod
Vybavené zdvíhaním podvozku namiesto dverí
Menej ako 3 m
MicroCar je vozidlo s konštrukciou do 3 metrov, s vnútorným objemom do 2400 litrov a je poháňaný elektromotorom s výkonom 15 kW (20 KM) alebo spaľovacím motorom do1000cm3.